Dane Rudhyar originalna je i osebujna pojava u astrološkom svijetu. Rođen je kao Daniel Chennevière u Parizu 23. ožujka 1895. godine. Djetinjstvo i mladost proveo je u idiličnoj obiteljskoj atmosferi baveći se glazbom koja je do kraja života ostala njegova velika ljubav. Studirao je filozofiju na Sorbonni i u svojim ranim dvadesetima donosi odluku da na starom kontinentu nema više što napraviti i kako je vrijeme da se otisne u novi svijet. Odlazi u Ameriku i mijenja ime u Dane Rudhyar – njegovo novo prezime inačica je imena hinduskog boga Rudre koji poznat kao razaratelj, ali i onaj koji transformira i obnavlja.
Na novom kontinentu se vrlo brzo prilagođava i snalazi u avangardnim krugovima jer se znao umjetnički izražavati na mnogo načina … Dane svira, slika, daje satove klavira, čak i piše scenarije za film. Bila je to burna faza njegova života u kojoj je upoznao puno ljudi. Astrologijom se počinje više baviti u tridesetim godinama života kada upoznaje Marc Edmund Jonesa koji ga upoznaje s teorijom Sabijskih simbola, a tada dolazi u kontakt i s idejama Carla Gustava Junga.
1936. godine objavljuje svoju prvu knjigu The Astrology of Personality koja je zapravo skup članaka koje je pisao prethodnih godina za astrološke časopise. Simboli koji su se pojavili u toj knjizi su proizašli iz M. E. Jonesove neobjavljene skripte uz malene Rudhyarove nadopune. Sabijski simboli su time postali dostupni javnosti i tek od tada su ih astrolozi postepeno počeli uključivati u svoj rad.
Krajem 40-tih godina prošlog stoljeća za njega je bilo vrlo produktivno razdoblje u kojem je Rudhyar puno pisao za razne astrološke časopise, a njegovi članci su kasnije skupljeni i objavljeni u knjigama poput Lunarnog ciklusa, Astrološka praksa, Triptih i druge. Druga polovica šezdesetih godina prošlog stoljeća vrlo su uspješni za Dane Rudhyara. Njegova knjiga The Astrology of Personality prodana je u više od 100.000 primjeraka, a on sam postaje inicijatorom osnivanja Međunarodnog odbora za humanističku astrologiju. Cilj ovog odbora bio je da se osigura više publiciteta za astrologiju ne samo kao sredstvu za proricanje budućnosti nego kao i alata za proučavanje ljudske osobnosti te njezinog priznavanja i uvođenja na sveučilišta. Dane Rudhyar se odlično uklopio u tadašnja društvena kretanja u Americi te je bio prihvaćen kako od mladih ljudi tako i od terapeuta raznih profila koji su u astrologiji vidjeli dobar alat za proučavanje i pomaganje ljudima.
On je prvi koji je u punom smislu riječi propagirao humanističku astrologiju koja u centar izučavanja stavlja pojedinca i razvoj njegovih potencijala ne usmjeravajući se većinom na ono što će mu se dogoditi. Također, za njega nije bilo ‘dobrih’ i ‘loših’ pozicija u horoskopu nego ih dijelio na harmonične i neharmonične. Astrologiju je opisivao kao jezik simbola koji pomaže pojedincu da se uskladi s kozmičkim ciklusima te da mu pomogne u transformaciji. Njegovo posebno područje interesa bili su aspekti kao i Mjesečev ciklus te je ovim područjima astrologije dao nov i svjež pristup.